Trasa

Bezpečná, ale zábavná trasa - Hus Muž!

Hus Muž jako duatlon!

5. května 2018 - Křišťanovický rybník

Hus Muž a Krušnoman spojili síly - Duathlon Double

Traťě se nemusíš bát…

… ale musí být  výzvou!!!

..…

Duatlon je sport podobný triatlonu, v naší podobě vede terénem. Všechny kategorie odstartují najednou z pláže do prvního úseku, běhu. Po něm se v depu (zóna, kde jsou uložena kola a další vybavení) běžci změní v cyklisty a bez zastavení času pokračují druhou částí duatlonu – horským kolem. Po dojezdu v depu odevzdají kolo a poslední dicplínou je znovu běh. Vybrat si můžete z KRÁTKÉ nebo DLOUHÉ tratě. Krátká: 4km běh – 12km kolo – 4km běh. Dlouhá: 4km běh – 24km kolo – 8km běh.

Prezentace, start, depa i cíl závodu jsou na pláži u Křišťanovického rybníka u Prachatic. Na místě bude připraven velkokapacitní stan pro úschovu vašich batohů i rodiny. Bouda u Josefa zajistí občerstvení i něco k snědku.

První běh – 4km (40% pěšiny, 50% lesní cesty, 10% asfalt)

Po startu z pláže závodníci vyběhnou směrem po asfaltové cestě k hrázi rybníka. Odbočují poté z kopce dolů až ke korytu Blanice. Po křivolaké pěšince trasa traverzuje postupně nad Blanici a po širších cestách na svazích nad řekou se postupně závodníci vracejí na hráz rybníka, po které pokračují do depa. Trasa prvního běhu je pro Krátkou i Dlouhou trať stejná.

MTB – 24 / 12km – 2 / 1 okruhy (60% lesní cesty, 30% pěšiny, 10% asfalt)

Na rozdíl od loňského Hus Muž triatlonu se bude duatlon odehrávat jen na náhorní plošině okolo rybníka směrem na obec Hlásná Lhota. To ale neznamená, že okruh bude rovinatý. Naopak nabídne více krátkých stoupání a to, jak po zpevněných, tak po blátivých cestách. Po přejezdu hráze se odbočí na krásný singltrack nad místním campem, závodníci minou i bunkery ze třicátých let dvacátého století a zamíří po širokých štěrkových cestách směrem na Hlásnou Lhotu. Po průjezdu obcí následuje strmé stoupání k „Horelicům“, přejezd krásných šumavských plání a poslední technický segment trati okolo rybníka. Tento okruh absolvují závodníci na dlouhé trati dvakrát, na krátké pouze jednou. Občestvení bude na otočce.

Druhý běh – 8 /4 km – 1 okruh (40% lesní cesty, 40% pěšiny, 10% louky, 10% asfalt)

Po odevzdání kola v depu na pláži vyrazí závodníci směrem do vesničky Křišťanovice, tam se dají přes louky doprava a lesními cestami se dostanou na Blanický mlýn. Následuje cca. 700m po staré asfaltové cestě do Cudrovic. Zde se odbočí doprava a seběhem se závodníci dostanou k řece Blanici pod hrad Hus. Řeku překonají přes lávku, vystoupají strmě k hradu a pokračují po křivolaké pěšince směrem k rybníku. Cíl bude na pláži u Boudy u Josefa. Krátká trasa absolvuje stejnou trasu jako při prvním běhu.